GŁÓWNE KIERUNKI ROCZNEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO PRZEDSZKOLA
NA ROK SZKOLNY 2025/2026

,,Było sobie życie”

CELE:
1. Rozbudzenie u dzieci ciekawości poznawczej i fascynacji światem – od kosmosu po organizm człowieka
2. Poszerzanie wiedzy na temat otaczającej przyrody – zwierząt, roślin i ludzi oraz miejsca Ziemi we wszechświecie
3. Kształtowanie umiejętności obserwowania, zadawania pytań i wyciągania wniosków, kształtowanie krytycznego myślenia
4. Wspieranie harmonijnego rozwoju dziecka: poznawczego, językowego, społecznego, emocjonalnego i fizycznego
5. Kształtowanie postawy szacunku wobec życia w każdej postaci, poczucia przynależności do świata i odpowiedzialności za jego stan

SPODZIEWANE EFEKTY:

  • Dzieci chętnie pytają o świat i szukają na nie odpowiedzi.
  • Wyrażają fascynację zjawiskami przyrodniczymi i naukowymi.
  • Dzieci potrafią wymienić cechy charakterystyczne zwierząt i roślin.
  • Rozumieją podstawowe zależności ekologiczne i rolę człowieka w środowisku.
  • Dzieci potrafią uważnie obserwować i opisywać co widzą.
  • Formułują pytania i hipotezy, a następnie sprawdzają je.
  • Rozwijają umiejętność logicznego myślenia i krytycznego podejścia do informacji.
  • Dzieci efektywnie komunikują się i współpracują z rówieśnikami.
  • Potrafią wyrażać swoje emocje i rozumieją emocje innych.
  • Mają rozwinięte umiejętności motoryczne i są aktywne fizyczne.
  • Dzieci dbają o przyrodę i chronią przyrodę. 
  • Wyrażają troskę o innych – ludzi i zwierzęta.
  • Czują się częścią większej wspólnoty – Ziemi  i wszechświata.