GŁÓWNE KIERUNKI ROCZNEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO PRZEDSZKOLA
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
,,Było sobie życie”
CELE:
1. Rozbudzenie u dzieci ciekawości poznawczej i fascynacji światem – od kosmosu po organizm człowieka
2. Poszerzanie wiedzy na temat otaczającej przyrody – zwierząt, roślin i ludzi oraz miejsca Ziemi we wszechświecie
3. Kształtowanie umiejętności obserwowania, zadawania pytań i wyciągania wniosków, kształtowanie krytycznego myślenia
4. Wspieranie harmonijnego rozwoju dziecka: poznawczego, językowego, społecznego, emocjonalnego i fizycznego
5. Kształtowanie postawy szacunku wobec życia w każdej postaci, poczucia przynależności do świata i odpowiedzialności za jego stan
SPODZIEWANE EFEKTY:
- Dzieci chętnie pytają o świat i szukają na nie odpowiedzi.
- Wyrażają fascynację zjawiskami przyrodniczymi i naukowymi.
- Dzieci potrafią wymienić cechy charakterystyczne zwierząt i roślin.
- Rozumieją podstawowe zależności ekologiczne i rolę człowieka w środowisku.
- Dzieci potrafią uważnie obserwować i opisywać co widzą.
- Formułują pytania i hipotezy, a następnie sprawdzają je.
- Rozwijają umiejętność logicznego myślenia i krytycznego podejścia do informacji.
- Dzieci efektywnie komunikują się i współpracują z rówieśnikami.
- Potrafią wyrażać swoje emocje i rozumieją emocje innych.
- Mają rozwinięte umiejętności motoryczne i są aktywne fizyczne.
- Dzieci dbają o przyrodę i chronią przyrodę.
- Wyrażają troskę o innych – ludzi i zwierzęta.
- Czują się częścią większej wspólnoty – Ziemi i wszechświata.
